torsdag den 23. juni 2011

Man skal smage på livet.

Jeg har været på et fantastisk kursus, sammen med en masse skønne mennesker 21 kvinder og 1 mand for at være nøjagtig.
Kurset var arangeret gennem mit arbejde og handlede om
ÆLDRE PÆDAGOGIK.
Såm i:
  • Hvordan behandler vi de ældre mennesker.
  • Hvordan ser vi de ældre,(som de er nu eller som de var engang, eller en blanding).
  • Hvilke behov er det vi går ind og dækker( er det vores eller deres).
Det lyder jo hverken som noget nyt eller sindsoprivende, jo jeg må nok indrømme at jeg ikke just var oppe at ringe over det.
Men hold da op det var godt. Underviseren mindede om en blanding af Ole Henriksen og Find Nørbygaård, så jeg tog ofte mig selv i at tænke, Åhhh, Jaaa, Aha og Nå ja. Og så blev der grinet så tårene trillede.
Et af de mest diskuterede og tilbage vendene emner var også:
AT SMAGE PÅ LIVET.
 Der hvor man "bare"sidder og kikker ud i luften. Men det er jo ikke det man gør! Næ nej.
Man smager på livet. Hvad har været godt. Hvad har været skidt.
Man genlever det levede liv og drømmer sig tilbage.
SÅ HUSK:
Sæt dig ned og smag på livet.
Det er ikke så ringe en da.

Lav en dejlig dag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar