lørdag den 8. januar 2011

tanker

Tanker fra fru Jensen.

Der er gået rigtig mange tanker gennem mit hoved i dag, både gamle minder og om de kreative mennesker i min familie. Min kære bedstemor skal flytte på ældrecenter, og der skal rydes ud og op i den lejlighed hun har nu. Mellem hendes gemmer fandt jeg en nålepude jeg som barn har broderet i hvide og blå skaktern i en ferie. Den kunne godt nok sætte gang i minderne, om ferier og hvem der egentlig har lært mig hvad eller gjort forsøget. Jo min mor har skåret tusinder af udklip og uroer,  bedstefar broderede, både billeder og stoleberæk, min bedstemor, hæklede og min farmor strikker, der ud over kommer min moster der laver de skønneste patcwork tæpper syet i hånden og aplikerer både puder og sengetøj. Så jeg har brugt mange ferier på ar brodere nålepuder, hækle snørebånd, srikke grydelapper, og sy bolde mm.
Alle disse vidunderlige mennesker og deres kreative evner samt tålmodighed, har dannet grund elementerne til denne blog, og jeg er dem dybt taknemelig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar