fredag den 25. november 2011

Gud det er jo snart jul.

Det burde egentlig ikke komme bag på mig, for jeg ved jo godt at første søndag i advent lige omkrig Sofies føsdelsdag (der bliver 4år på tirsdag).
Men i år er jeg altså bare slet ikke jule klar på nogen måde, jeg er ikke begyndt at overveje hvordan advents dekurationen skal se ud,og kasserne med julepynt står stadig gemt godt væk i pulterkammeret.
Men uanset om jeg bliver klar eller ej, bliver det jo nok jul under alle omstændigheder, blot i en lidt anden form end den plejer.
Årsagen til det udeblevende jule overskud lige nu, skyldes at hele vores verden familiemessigt ligger i ruiner. 
Sofie var til blære undersøgelse i Skejby i midten af november, og det ser ikke alarmerende ud men det er heller ikke helt godt..
Derud over har manden også været indlagt i Hornbæk på center for rygmarvsskader, og der har vi godt fået noget at tænke over. Vi var godt klar over at hans situation nok ikke lige var den bedste, men at det er så slemt kom godt nok noget bag på mig( føler det som at få smidt en spand kold vand i hovedet så man ikke kan få luft.
Så nu skal der søges om en mini crosser, og handicapbil, socialrådgiveren fra Hornbæk har taget kontakt til vores datters socialrådgiver og ergo terapeaut i kommunen (til manden får sin egen) om diverse andre hjælpemidler og boligændringer.
 Der oven i kommer hans arbejdssituation, og det er nok det der er værst. Han lever for sit job som sygehus portør, et job der har været hant højeste ønske siden 10. kl. og som har været hans mål i livet, og som han nu har haft i sølle 4år, er nu sikkert slut. Hvis han død og pine vil arbejde inden for faget blive det som flexjob, MEN det kan bare ikke rigtig lade sig gøre, da han helst ikke må løfte, og man får nogle skæve bevægelser i ryggen som heller ikke er super gode for ham. 
Så der sker rigtig mange ting i hovederne på os voksne her hjemme. 
Hvad pokker ender det hele med??????? 
Men med familiens nok særligt mine forældres hjælp holder vi ud, og holder sammen, og får en hyggelig julemåned.
I aften skal vi til julestue på skolen, hvor Lucca skal synge i kor og gå luciaoptog, og jeg skal have min bod.
I morgen skal vi til 80års fødselsdg, og på søndag skal der jule hygges og laves advents dekuration.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar